jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

sista ridpasset för detta år!

Publicerad 2014-12-31 15:45:16 i

Drog iväg och tränade till manegen idag med Meiu. Helt ensam med henne. Först då
 vi kom dit var det inte framme ett enda hinder och inte ens en bom heller. Så vi började med dressyr en stund då. Hon var väldigt fin och jobbade superfint. Det gick bra i alla gångarter och hon blev väldigt mjuk.Sen ville jag hoppa lite också förstås. Släpade fram några bommar och hinderstöd och så först hade vi en övning som stärker bakbenen. (Fick tips av tyra på "riding by tyra" på youtube har hon lagt upp de)
Först tre trav bommar med en meters avstånd mellan varje. Sen tre meter efter sista bommen satte jag upp ett kryss på 70cm. Hoppade det några gånger och det kändes jätte bra. Sen tog jag bort dem två första travbommarna så det var en bom och tre meter efter var krysset. Då kom jag i
 galopp. Tränade hela tiden på att anpassa galoppen. Gick jättebra även i galopp. Satte
 då upp bara ett räcke på 70cm med bommen före. Det var kul och hoppa lite högre nu då det var ett tag sen. Även fast de inte var så högt haha. Jag är verkligen suupernöjd över ridpasset idag. Meiu var så grymt fin och allt satt verkligen. 2014's sista ridpass, tack för alla underbara ridpass detta år Meiu. Jag hoppas vi får uppleva många ännu nästa år. Stjärnan över alla ☆
suddig bild..

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela