jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

tredelatbett Eller rakt gummibett?

Publicerad 2014-11-28 21:43:44 i Allmänt,

Nu har jag ridit med gummibettet några gånger och idag red jag med tredelade igen. Så nu tänker jag skriva ett inlägg om betten och hur det har varit och rida med dom.
I dressyr kändes det väldigt bra med gummibettet. Såklart lite stummare än tredelade. Men hon var ändå väldigt fin i munnen och hon gick mycket bättre på det i dressyr så jag föredrar det nog i dressyren, men hon kan också gå bra med tredelade. Gummibettet är nog inget bett jag skulle tävla med utan på tävlingar kommer de bli tredelade. I hoppningen föredrar jag tredelade för de kändes inte så riktigt bra med gummitbettet då jag hoppade med de för några dagar sen. De kändes väldigt stumt och nej, tredelade i hoppningen kommer de vara fortsättningsvis.
Så om jag ska forma de kort så säger jag såhär: gummibett i dressyr och tredelat i hoppningen. Men jag kommer också rida på tredelade i dressyr ibland. Skulle gärna vilja prova nått annat bett också, ett nova bett är jag väldigt sugen på! ;)
tredelat bett.
Gummibett, inte riktigt de jag har men nästan!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela