jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Lösdrift vs box?

Publicerad 2015-01-16 20:55:19 i åsiktsinlägg,

Ett ämne som diskuteras överallt. Är det bäst om hästen står på box eller på lösdrift? Tänkte säga min åsikt om detta. Meiu går ju på lösdrift som ni vet. Hon trivs med det. Hon är väldigt lugn och få vara ute, dygnet runt. Men för att hon trivs på det behöver det ju inte vara så att alla hästar gör det. Men helt ärligt tror jag inte det finns sådär jättemånga hästar som inte trivs på lösdrift. Jag menar, förr var ju hästarna vilda och gick och klarade sig själv ute i de fria. Men jag tror också att många är rädda att ens häst ska skada sig för att den är t.ex en dyr tävlingshäst. Men jag har inget emot att man har sin häst på box. Man måste ju också anpassa efter hästen. Trivs den ute dygnet runt eller vill den komma in på nätterna? Däremot är jag inget för och ta in hästen tre på dagen. Det är ju ändå en häst, och man måste låta dem få vara en häst. Dom är ju inte gjorda av porslin.
Jag föredrar lösdrift. Hade jag fått välja och ha min häst på lösdrift eller box hade jag inte tvekat en sekund heller. Har ni era hästar på lösdrift eller box?
 
Detta hade verkligen varit en dröm och ha i framtiden.
Förresten har ni läst detta inlägg: http://dressyrmupparna.se/2015/01/15/billion-dollar-horse/ Annars, gör det! Håller verkligen med i det hon skriver, kunde inte sagt det bättre själv!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela