jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Dagens ridpass!

Publicerad 2016-06-12 22:26:02 i Ridpass, andra hästar,

Känns som att det ända jag bloggar om är ridpassen, haha.. Men ska fixa andra inlägg också, måste bara fundera på vad som är vettigt att skriva om och vad som är intressant för er att läsa.
 
Iallfall har jag ridit två hästar idag. Hansu red jag idag igen och Rebecka och Bella följde med. Jobbade vidare på samma saker från igår. Hon kändes ännu bättre idag. Hittade ännu fler knappar på henne och fick en ännu bättre känsla. Det var endast en gång som hon drog fram huvudet och blev hård i munnen, framsteg!! Tränade även på galoppfattningar. Vill ha energi och att fattningen kommer nästan direkt. På slutet blev även dom jättebra. Red endast i 20 minuter men det blev rätt intensivt ändå. Men med tanke på gårdagens ordentliga pass så ville jag ta det lugnare idag. Hon är så fin och rolig att rida vad man vet hur man ska göra, ibland får man prova sig fram tills man får till det!
 
Och så har jag även ridit Zaku ikväll. Blev markarbete med honom, bommar och upphöjda bommar på volt. Först började jag med att rida igenom honom, mycket öppna och sluta och varierade tempot i traven. Han var jättefin och hade en väldigt fin trav. Fortsatte samma i galopp och det gick bra. Sen började vi jobba med bommarna och där är det att han måste stärka självförtroendet, även i hoppningen. Han vill gärna sakta in farten innan bommen/hindret. Så vi jobbade på att hålla samma fart hela vägen, före och efter. Efter några gånger gick det väldigt bra. Höjde upp dom till små hinder och gjorde samma sak. Det gick också bra och vi varierade tempot, ibland ökade vi galoppen och sen samlade. Han var jätteduktigt och jag är nöjd med honom. 
 
Efteråt hjälpte jag Jannike då hon skulle sitta och skritta lite på hennes andra ponny. Klockas Leonardo heter han och är en new forest valack på 5 år. Hon har inte haft honom nå länge och han var helt oinriden då hon köpte honom. Men dom gör framsteg hela tiden och nu har hon skrittat lite smått med honom några gånger. Imorgon står löshoppning på schemat för honom, spännande! 
Några gamla ovisade bilder på kungen, Gillar honom så mycket <3

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela