jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

hoppning eller dressyr?

Publicerad 2014-02-28 20:13:05 i Allmänt,

Så sjukt svårt att komma fram till vilken gren jag vill satsa på. Jag älskar att rida dressyr och vara helt koncentrerad och noggrann. Känslan man får då hästen går helt perfekt i form är obeskrivlig. Men jag älskar också att hoppa och det gör minsann Meiu också. Det är så härligt att flyga över hindren men jag kan ändå bli ganska lätt osäker i hoppningen. Just nu går hon mycket lydnads övningar i hoppningen då hon lätt blir för het.
Kanske blir jag en allround ryttare som satsar fullt ut på båda grenarna. Oberoende om jag blir dressyr ryttare skulle jag aldrig sluta att hoppa eller tvärtom. Båda grenarna ska jag använda mig av. Jag har kommit fram till ett schema som jag kommer ha. Jag kommer rida två uteritter per vecka, två hopp pass per vecka och två dressyr pass och så har hon förstås en vilodag också. Fram till sommaren ska vi träna och träna och utvecklas. Jag ska försöka hitta grenen som passar oss bäst. Blir det hoppning eller dressyr har jag ingen aning om, det får allt framtiden utvisa!


Tycker ni jag passar bäst som hopp ryttare eller dressyr ryttare? kommentera!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela