jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

motgång på motgång..

Publicerad 2015-09-23 00:54:01 i Allmänt,

Min och Meius resa har innehållit så många motgångar. Skador, vila, misslyckad betäckning och så mycket mera.. Igår då jag kom till hagen på kvällen och skulle mata Meiu var det nått som var fel. Hon vägrade äta. Varken hö och foder åt hon. Och hade inte bajsat på flera timmar. Hon försökte även lägga sig ner flera gånger och visade tydligt att hon hade ont i magen. Tog ut henne och gick med henne medans vi ringde till en dressyrtränare jag rider för en gång i veckan. Jag red för henne igår också innan vi märkte att nått var fel. De kom dit och var där ganska länge. Sen fick jag vaka över henne hela natten. Kollade till henne en gång i timmen och gick ut och gå med henne. Imorse hade hon fortfarande inte druckit eller bajsat men hon åt. Försökte länge få tag i nån veterinär och till slut fick vi tag i en som kom hit ganska snabbt. Troligtvis hade hon haft kolik som började gå om, hon var även uttorkad och hade förstoppning. Hon var lite piggare men fortfarande hängig. Vi fick nån olja som vi ska ge till henne så magen kommer igång och gå med henne mycket. Hon drack lite vatten nu ikväll och kissade men fortfarande inget bajs på över ett dygn. Jag hoppas så att hon snabbt blir sitt vanliga jag så vi kan köra på igen. SÅ många motgångar har vi haft, Men aldrig att jag ger upp min älskade Meiu ♥
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-08 22:15:45

Varför ska du sälja Meiu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela