jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Solen har varit framme heela dagen!

Publicerad 2016-06-15 20:48:17 i Luna, Meiu, Ridpass, andra hästar,

Otroligt varmt ute idag. Solen har stekt på som bara den. Jobbade mellan 6 och 16 idag, lång dag minsann.
Hästarna har fått vila idag på grund av vädret och Meiu var trött igår så det var behöligt. Just det, jag och storsyrran red ut med dem igår. Hon har inte ridit på ett år förutom då vi skrittade ut barbacka dagen innan. Henne satte jag upp på Luna då hon ändå är väldigt snäll då man rider ut. Hon gör allt hon ska och uppför sig som vilken annan häst som helst. Medan Meiu gör helst lite mera. Hon kan bli lite het ibland om man galopperar ute och så. Men då hon inte hade ridit på länge var det bättre att hon red Luna. Senare får hon börja rida Meiu också. Iallafall så travade och galopperade vi en del och syrran klarade det fint. Senaste gången hon galopperade var på Meiu för ett år sen då och hon skenade iväg så hon trilla av. Men hon var nöjd med gårdagens ridtur. Meiu var lite het i galoppen men annars känndes hon lite trött i kroppen. Hon har ju ridits dom senaste dagarna så en välbehövlig vila idag. Imorgon blir det ett pass för dem igen.
Hansu fick gå ett rätt så ordentligt markarbetspass igår. Jobbade hela passet igenom på att han en ordentlig fart i alla gångarter. Och inlagda bommar på marken och en upphöjd bom på typ 30cm. Gick helt okej, hade kunnat gått bättre men inte helt dåligt var det. Tempot fick hon absolut godkänt för, lite slarvig med bommarna men det gick bättre på slutet. Hon fick vila idag också.
Så jag har alltså inte ridit alls idag men har självklart varit hos hästarna och myst med dom och imorgon blir det ridning för fullt igen. Hoppas på ett lite svalare väder då!
Snygg ponnyn med färgsprakande lindor!
  

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela