jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

uteritt x 2

Publicerad 2016-03-10 21:38:37 i

Valde att rida ut båda hästarna idag. Dom behövde lite omväxling båda två. En av dem tog det positivt, den andra helt negativt.
Först ut var Meiu. Först var hon väldigt lat men lät henne galoppera nästan direkt så hon skulle rycka upp sig. Det hjälpte kan jag säga. Hon var så lycklig. Slängde med huvudet och öronen spikrakt framåt. Då jag fattade galopp slängde hon sig fram och tror hon blev lite förvånad då det är länge sen vi har kunnat vara ut och galoppera. Jag bara satt och skrattade, så roligt hade vi. På hemvägen skulle vi skritta hem men icke nicke sa Meiu. Hon travade/taktade i princip hela vägen hem. Jag försökte få henne att skritta men hon var så lycklig så jag lät henne sen sträcka ut i trav. Lyckan var obeskrivlig efter att äntligen fått sitta på en pigg Meiu! 

Sen var det dags för Luna då.. Tror ni förstår att det inte gick så bra. Ledde ut henne från gården och satt upp. Vi skrittade ungefär 20meter och så bara tjurade hon ihop. Vägrade gå framåt och bara sparkade och kickade. Vände om henne och gick tillbaka till gården och försökte igen. Då fick jag inte bort henne från gården. Hon bara backade och fortsatte kicka. Alla som var i närheten fick flytta sig för det var nog lätt hänt att få en spark. Sen började hon ställa sig på bakbenen. Inte så högt men det blev bara värre. Jag försökte på alla sätt jag kunde men det gick inte. Jag var påväg och ge upp men då fick jag hjälp av min brors fru. Hon fick leda henne en bit och släppte lite mellan varven men då tjurade hon ihop. Till slut kunde jag skritta en bit utan hjälp och då vände vi hem. På hemvägen gick det helt bra. Vi travade en bit också. Men sen kom en stig som leder rakt till Hästhagen och då backade hon rakt ner dit. Sen ställde hon sig igen. Prövade igen och då gick det bra. Vet inte varför hon höll på sådär.. Hon var inte rädd på nått sätt eller så. Tror hon bara testade mig. Men jag gav mig inte och jag vann idag. Nu har vi nått nytt att träna på!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela