jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Härlig ridtur!

Publicerad 2016-05-30 21:37:11 i

För en stund sen var jag och Rebecka ut på nog den härligaste ridturen på länge. Rebecka red Luna och jag Meiu. Känns så bra att jag kan ha andra att rida Luna nu också då hon uppför sig så bra. Iallafall, i ungefär en timme var vi ute. Långa galoppsträckor på en härlig stig jag aldrig ridit på innan. Även långa travsträckor. Och skritt mellan varven för att pusta ut lite. Varierade tempot och släppte loss lite mer mellan varven. Båda hästarna var väldigt pigga och glada, Luna lade in lite bocksprång här och där. Svettiga var dom efteråt och så nöjda då dom fick äpplen och knäckebröd efter. Mycket skratt och glädje under ridturen, det var så roligt. Vi ska minsann göra om det men först lite lösgörande och lugnare pass emellan. Har inget mer och säga, somnar lycklig idag! ❤

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-06-04 07:28:46

Var finns det såna stigar där man kan galoppera långa sträckor? Berätta gärna, vill också rida där :D

Svar: Det är lite svårt att förklara men en bit från mitt :)
Jonna Ahlvik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela