jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Nu ska det bloggas igen!

Publicerad 2016-05-03 07:13:07 i

Bloggen har stått tom några dagar, tyvärr.. Har verkligen inte haft tid. Men jag ska försöka göra fler tidsinställda inlägg de dagar jag har tid över. 
Nåja, tisdag idag. Skola idag och imorgon sen ledig resten av veckan, hur skönt?! 
På hästfronten flyter det på bara. Eller flyter på.. I lördags red jag och rebecka ut med dem, jag på Luna och Rebecka på Meiu. Och då gick det jättebra. Vi skrittade och travade och luna var riktigt duktig. Red Meiu i söndags men fick hoppa av ganska snabbt då hon inte kändes helt okej. Hon haltade inte men var lite ojämn och tog kortare steg än hon gör vanligvis. Men hon har varken varma eller svullna ben, så något allvarligt är det inte. 
Och Luna har en liten svullnad och lite vätska lite högre upp på bakbenen. Men det har blivit bättre efter flera omgångar med liniment. 
Det är inget allvarligt med nån av dem men jag väljer ändå att ta det lugnt. Igår skrittade vi ut med dem och det gick också bra. Så denna vecka ska dom bara skrittas uppsuttet eller promeneras. Sen lägger vi till lite trav nästa vecka och ser hur de känns då.
Bilder från igår!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela