jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Min kämpe <33

Publicerad 2016-11-16 19:30:31 i Luna,

Ikväll kände jag att jag vill blogga och skriva ett inlägg. Bara skriva ner alla tankar. Även fast det inte är så många som läser den här bloggen längre ( vilket jag förstår då jag sällan uppdaterar) så är det skönt att bara sitta ner och skriva.
På hästfronten har jag inte så mycket goda nyheter att berätta. Sen senast jag skrev nått om Luna har det varit lite blandade känslor och besked vi fått, både bra och dåliga.
För cirka 2 veckor sen då veterinären var hit var hon nästan säker på att en del av filen var kvar inne i benet. Så hon öppnade upp hoven mer och lite på benet och till slut hittade vi en 10cm lång bit av filen som legat inne i benet i två veckor. Vi räknade ut att filen gått in cirka 15 cm i benet. Kan inte ens inbilla mig vilken smärta hon haft min stackars Luna <3 Såklart var det otroligt skönt att vi hittade den, men nu undrar man bara vad som är skadat i benet.
Igår var veterinären hit igen och tittade till henne. Och hoven såg väldigt fin och bra ut så nått bandage om den behövs inte mera. Däremot är det värre med benet. Svullnaden vill inte ge sig och benet har blivit hårdare vilket inte är bra. Hon haltar mycket mindre nu iallafall. Och skorna tas bort på fredag.
3 månaders vila blir det iallafall för henne nu.
Vi har även blivit tvungen att skilja på hästarna då Meiu har tagit över makten och jagar på Luna ibland och Luna får absolut inte springa så vi delade av hagen så nu slipper de inte och nå varandra. När jag var och mata dem nyss verkade Luna mycket gladare då hon inte hade Meiu i hagen som jagade på henne så nu hoppas jag att hon så småningom inte kommer vara den osäkra och försiktiga hästen hon varit ett tag nu.
Hoppas så mycket att allt kommer reda ut sig så bra som möjligt. Luna kommer alltid vara en speciell häst för mig. Även fast vår resa har innehållit mycket motgångar så älskar jag henne så mycket, finns ingen annan som hon <3
 
Världens Bästa Luna <33
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela