jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Min fina Luna

Publicerad 2016-10-11 20:23:44 i Luna,

Väldigt länge sen jag skrev ett inlägg här. Varken haft tid eller ork. Men nu tänkte jag uppdatera er om hur allt ligger till.
Igår var jag på en härlig uteritt med Meiu, och hon var glad då hon fick sällskap av 4 andra hästar under uteritten. Hon var väldans pigg och öronen var rakt fram sålänge hon fick vara först, hon hatar när nån annan häst är framför henne ;) Iallafall hade vi det jätteroligt och det var roligt att få sällskap med. Men lyckan varade inte länge.. Då vi kom hem tillbaks från uteritten stod Luna på tre ben hagen. Och min första tanke var att hon hade brutit det och jag blev väldigt orolig. Gick in i hagen och kollade på henne och hon var genom svettig, verkligen över hela kroppen och hon har typ aldrig svettast innan. Och hon skakade massor då det var ganska kallt. Så jag sprang och hämta ett täcke som jag lade på henne. Sen kollade jag benet och hon hade fått en fil (lite grövre än en spik) rakt in i strålen på hoven. Jag försökte dra ut den men den satt fast ordentligt. Så jag ringde hovslagaren och han kom dit snabbt och drog ut den. De började blöda men vi putsade av det och satte på nån bakteriedödande vätska och lindade om hoven. Jag kollade till henne några gånger innan jag gick och lade mig och steg även upp på natten och kolla till henne. Idag på morgonen såg det inget värre ut utan de var ungefär lika. Men då jag kom hem efter skolan hade benet svullnat upp rejält. Och vi tror att det har blivit en infektion så mamma har pratat med veterinären och vi ska hämta antibiotika imorgon om det inte är bättre.
Men det har varit väldigt jobbigt att se henne ha så ont, hon andas väldigt snabbt och svettas och vet inte riktigt vad hon ska ta sig till. Men hon är så stark och försöker ändå vara positiv. Ikväll då jag var och mata dem så försökte hon verkligen komma och möta mig till grinden. Hon gick lite framåt men sen stannade hon och gnäggade. Jag tyckte så synd om henne för hon ville verkligen komma till mig men hon kunde inte. Hon kan inte gå på benet på grund av smärtan. Jag hoppas verkligen att de löser sig snabbt för jag hatar att se henne ha så ont, min fina älskade Luna <3
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela