jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

älskade Luna <3

Publicerad 2016-08-11 19:18:45 i Allmänt,

Luna känns ofräsch och inte alls som sig själv just nu. Hon har nästan ingen energi alls och igår då vi hoppade föll bommarna nästan på varje hinder. Idag red jag ett kort pass och prövade några hinder men det var samma sak, och sen gick hon omkull. Hon skadade sig inget och jag fick bara lite ont på vissa ställen men inget allvarligt. Men det hade kunnat gått så mycket värre. Vi galopperade i vänster varv,där hon har lite svårt med balansen ibland, och plötsligt bara vek sig frambenen under henne och jag flög över henne. Jag hade kunnat fått henne rakt över mig. Men det gick bra. Och sen ville hon inte stiga upp heller, jag fick dra upp henne. Det är inte den vanliga Luna jag har nu, något är fel.
Vi hade planerat fösta tävlingen nästa vecka men det blir ingen tävling. Hästens mående går före allt annat. Och Luna mår inte bra, hon är inte den glada,busiga hästen längre. Hon är trött och vill ingenting. Och hon har ändå haft en ganska lugn period nu. Men nu ska vi bara gå promenader och skritta en period. Blir hon inte piggare måste vi kolla upp henne. Men det är så tråkigt att vi aldrig får nått flyt och hinner aldrig komma igång före flera problem kommer..
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-12 08:43:58

Skulle kolla upp henne genast. Kan vara nått allvarligt! Alltid säkerheten först. :)

Svar: har nog planerat att kolla upp henne!
Jonna Ahlvik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela