jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Mål under sommaren!

Publicerad 2014-05-31 13:01:11 i Allmänt,

- Jag och Meiu ska få ett ännu starkare band.
Vi ska träna ännu mer att hon ska komma när jag kallar på henne. Mycket frihetsdressyr och longering ska det bli. Vi ska träna mycket på galopp när jag longerar.


- Hoppa en felfri runda på 50cm vid stall kvarnbacken.
Varje gång har det blivit en rivning eller vägring och nu under sommaren ska vi få en felfri runda och med bättre svängar. Oftast blir det så dåliga svängar men det tränar vi mycket på nu.


- Lära mig rida Meiu bättre i form.
Jag ska träna mycket på stödet och att hon arbetar rätt. Innan sommaren är slut ska jag kunna rida henne så att hon går i form utan att ta upp huvudet. Jag ska hitta mer knappar och rida henne på det sätt hon gillar bäst.



- Att ha kul tillsammans.
Blandat med dressyr och hoppning ska vi bara busa och ha kul i skogen och på vägar. Vi ska variera träningarna så att det inte bara blir på ridplanen, hon ska tycka det är kul att bli riden så det blir en hel del skogsritter som hon älskar.




Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela