jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

spännande dag!

Publicerad 2015-08-19 12:29:17 i Allmänt,

Igår fick Meiu skutta lite smått igen efter mer än 3 månader sen sist. Satte bara fram ett litet räcke på ungefär 40-50cm. Först när jag red fram var hon väldigt fin. Sen när vi kom på hindret taggade hon till ordentligt direkt. Och jag försökte och försökte få henne att komma i en lugn fart, men hon ville inte riktigt lyssna på det så då blev jag lite irriterad. Sen blev hon väldigt tjafsig och var lite överallt. Men jag tycker sen att dom två sista gånger gick det bra. Vi kom knappt rätt på hindret nångång eftersom att hon hoppade av alldeles för tidigt. Vi ska gymnastik hoppa mycket nu och träna mycket lydnad och markarbete.
Jag blir väldigt lätt irriterad och på dåligt humör när det inte går bra. Det sprider ju sen över sig till hästen och då blir allt bara värre. På uteritterna är vi alltid på bra humör och där går aldrig nått fel. Busar hon så skrattar jag och bara rider vidare. Så vill jag att det alltid ska vara.. Men när det kommer till dressyr eller hoppning och allt inte går som jag vill så blir jag irriterad. Så det är nått jag verkligen behöver träna på.
 
Idag är det en spännande dag. Veterinären kommer ikväll och det är dags för första ultraljudet. Nu ska vi äntligen få veta om hon är dräktig eller inte. Jag håller alla mina tummar!!
 
Funderar lite på om hon får vila idag. Är hemma från skolan då jag är väldigt förkyld. Vi kanske bara skrittar ut en bit barbacka, det skulle vara mysigt.
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela