jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

min älskade Meiu

Publicerad 2015-11-14 13:07:46 i Allmänt,

Fick en fråga om varför jag ska sälja Meiu. Så jag tänkte skriva ett inlägg om det så ni alla får veta hur det ligger till.
 
Jag lag ut henne på annons för en månad sen och då kände jag bara att jag inte vill fortsätta rida. Flera var intresserade och en var och provrida. Hon var lugn och uppförde sig med dem men det kändes inte rätt. Jag tog bort annonsen. Jag är helt från och till, vet inte vad jag vill. Jag älskar ju min Meiu så, mest av allt. Och det svider i hjärtat att inte veta hur länge hon kommer stanna här. Min önskan hade ju varit att låna ut henne eller sälja henne som sällskapshäst och ridas lite smått, för att sen om nått år hämta hem MIN Meiu och så skulle vi vara tillsammans till hennes sista andetag.
Varför sälja då?  Då jag fick Meiu var jag världens lyckligaste tjej. Allt var nytt och spännande. Nu är det inte alls så.. För några månader sen var det alltid en ivrig tjej som gick till stallet och äntligen skulle få rida. Nu är jag inte så motiverad att rida..tyvärr. Det har inget med Meiu att göra. Jag älskar henne, det är mig det handlar om. Det var hoppning jag och Meiu skulle satsa på. Men inget blev som tänkt. VI hann med några starter och vi gjorde fina resultat och utvecklades snabbt. Men sen kom motgångarna och benen började krångla. Gång på gång. Vi slutade hoppa. Red 4 pass i veckan och bara red henne i balans och väldigt försiktigt. Hon blev bättre och vi började på lite mer. Hoppade lite smått och allt flöt på. Sen började hon få vinterpäls och blev väldigt trött så hon fick en vilovecka då, som blev till tre veckor. Hon gick inte jämnt och vilade i två veckor.Sen satte vi igång igen och det var för en vecka sen. Vi har precis börjat lägga in lite galopp. Vi rider mest barbacka då hon inte är i så bra hull och har tappat så mycket muskler. Men hon är jättefin i dagsläget.
Vi rider bara dressyr och uteritter. Problemet är bara att jag har aldrig gillat dressyr. Det finns många orsaker till det och vill inte skriva ut det här. Dressyr är inte min grej bara. Funderar fortfarande på hur vi ska göra, vi får se hur det blir och så uppdaterar jag er med det. Hoppas ni förstår, kram.
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela