jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

hej på er!

Publicerad 2016-04-24 11:54:06 i

Bloggen har varit lidande tom. Har haft en liten oplanerad paus men ska försöka komma igång med bloggandet ordentligt nu. Hur många gånger har jag sagt det innan? Men nu ska jag verkligen försöka att skärpa mig.
Igår hade jag en rolig dag. Blev mycket häst, vilket jag älskar. Började ett pass på min älskade Meiu. Vi red på en åker. Först red vi en stund på en volt och lösgjorde henne i alla gångarter för hon var lite stel i kroppen så det behövdes. Hon var jättefin och gjorde allt jag bad om. Och hon var jätteglad och motiverad till att arbeta vilket var superkul!! Sen fick hon släppa loss i snabb galopp och oj vad taggad hon blev. Fick knappt stopp på henne min buse. Det var så roligt att sitta på henne igen och nu ska jag rida henne ett par pass i veckan. Vilan har gjort gott för henne då motivationen är tillbaka! Bilder kommer upp senare!
Sen fotade jag då Rebecka red Bella. Dom hoppade lite och var riktigt duktiga. Fick sitta upp på henne en stund sen och det var superkul. Länge sen jag red henne så det tog ett tag innan jag hittade en bra ridning. Men hon var riktigt fin. Kul att rida lite andra hästar ibland.
Sist ut var Zaku. Blev ett dressyr pass med honom. Tragglade enkla byten och det fixade han galant. Och mycket öppnor, slutor och övergångar. Han börjar bli såå fin. Riktigt nöjd över passet och han gjorde allt riktigt bra. 
Blev sen en sen kväll då jag var ute med några vänner.

Längtar tills jag kommer igång med Luna också. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela