jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

vi ska inte ge upp

Publicerad 2016-04-09 09:42:21 i

Under fredagen förra veckan då jag skulle rida Luna insåg jag att den här metoden inte funkar på henne. Då jag inte ens kunde hantera henne själv. Vi har ju varit väldigt noga med att hon ska backa direkt man säger annars säger man till bestämdare och att hon måste stå i still tills jag går iväg osv.. Och vi har varit väldigt noga. Men det som har blivit bättre är att jag kan oftast bestämma i vilken hastighet vi ska gå.
Nu ska jag försöka på ett annat sätt. Jag ska ge henne tid och mycket kärlek. Dom senaste dagarna har jag ryktat henne länge och sen har jag kliat henne länge. Hon äälskar att bli kliad och jag blev väldigt förvånad då hon lade sitt huvud på min axel och bara njöt. Hon börjar gilla mig lite iallafall ;) 

Nu ska jag inte göra nån stor grejj av hennes beteende. Vi ska mysa och ibland går vi bara korta promenader. Jag ska ge henne tid och jag ger inte upp innan vi provat allt som går. 
Jag vet att det är farligt då en häst ställer sig. Är man för nära på marken kan man få en spark i huvudet och sitter man på kan man slå över och få hästen på sig. Och visst är jag försiktig men jag tar ändå risken. Men jag kommer inte sitta upp på henne förrän hanteringen från marken sitter, jag ska kunna promenera med min häst utan problem och det är det målet vi kämpar mot nu. Inte mot varandra, utan med varandra!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela