jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

varför slutade jag lägga upp schema för hästarna?

Publicerad 2016-04-26 17:28:20 i Allmänt,

Fick en kommentar om jag kan skriva schema för hästarna och tänkte skriva ett inlägg om detta.
För några månader sedan, då Meiu var helt igång, skrev jag ridschema för varje vecka. Ibland till och med för en hel månad.. Men jag har slutat med det. Jag skriver endast schemat för dagen.
Varför slutade jag då? Jag har insett hur fort allt kan ta slut. Ingen vet vad som komma skall dagarna framöver. Meiu har varit oridbar flera gånger på grund av benen. Luna är inte ridbar för tillfället heller. Vad som är problemet med henne är oklart. Varför ska man planera framtidens dagar? En dag möts du av problem och får ändra planeringen vilket jag gjort många många gåner. Jag vill inte planera vad jag ska göra imorgon, jag tar den dagen då. Ett undantag finns det och det är tävlingar och träningar. Där måste man anmäla sig och träningar måste man boka, men det anser jag som en annan grej. Jag tar en dag som den kommer, ingen vet vad morgondagen eller dagen därpå ska med föra. Lev varje dag som den vore din sista.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela