jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Löshoppning!

Publicerad 2016-06-08 16:18:56 i Allmänt,

Väldigt stormigt ute. Regnar och blåser massor. Bra att det regnar då det är så fruktansvärt torrt överallt men blåsvädret skulle gärna få lugna sig. Hästarna får vila idag på grund av vädret. Men tänkte skriva om gårdagens löshoppning. Hade planerat att Luna skulle få hoppa lite för omväxlingens skull och så ville jag se hur hon hoppade. Men Meiu hade inga planer på att stå och se på så hon fräste över hindren och hoppade för kung och fosterland.
Började med låga hinder och det gick utmärkt. Höjde lite vart efter och dom hoppade allt superbra. Luna rev några gånger med bakbenen. Hon behöver teknik hoppa mer men hon hade överlag en väldigt bra teknik och hon hoppade fint. 90cm tog hon sig över. Säkert hade hon klarat högre men ville inte pressa henne utan det skulle kännas lätt och enkelt. Hon har ju hoppat väldigt lite och bara hinder under 50cm ungefär. Men jag är nöjd över båda pållarna, duktiga var dom. Här kommer bilder och en kort filmsnutt!
 
 
Tyvärr dålig kvalite på videon då jag redigerade och lade upp den från mobilen men det är nått iallafall.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela