jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Min älskade älskade Meiu!

Publicerad 2016-06-27 15:43:00 i Meiu,

Den här sommaren har varit så bra hittils, verkligen jättebra.
Allting har flytit på så bra, Luna har blivit så duktig, Meius ben har inte haft det minsta lilla problem,och allting annat har också varit bra.
Minns ni hur orolig jag var över Meiu inför sommaren? Vår första sommar tillsammans, för två år sedan, blev hon halt och hade inflammerade ben och fick vila i 4 veckor. Förra sommaren blev hon också halt och hade både inflammation och en senskada och det blev vila i 6 veckor. Nu har snart en månad gått av sommaren och hon har inte haft några problem alls. Ingen vätska och inga varma ben. Och det har varit väldigt varmt vissa dagar också och det är ju då som hon tidigare har fått väldigt mycket väska och då leder det till inflammation.
Förra veckan på måndag hade vi hit veterinären och vaccinera hästarna och jag bad henne även kolla Meius ben. Och hon blev förvånad över hur stor skillnad det var på dem. Gaffelbandet var lite känsligt men eftersom dom tidigare varit helt svullna var det väldigt stor skillnad. Och hon tyckte att hennes ben överlag hade blivti superfina, hur glad tror ni jag blev?
Hon har ju ridits 3-5 dagar i veckan nu och vi har ju även småskuttat lite och ibland ridit ordentliga uteritter och dressyrpass och det klarar hennes ben av. MEN, (det finns alltid ett men) hennes ben kommer inte klara av att hoppa höga hinder och börja tävla eller liknande, förstås dressyr kan hon tävlas i. Men hopptävlingar har jag ju redan lagt på hyllan för vår del så jag blev inte besviken över det beskedet. Jag är bara så otroligt glad att vi nu kanske för första gången någonsin får uppleva en sommar tillsammans utan sjuka ben och mycket vila. För att se sin häst ha ont är en av dom värsta sakerna som finns.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Inez

Publicerad 2016-06-27 16:22:16

Åh, vad härligt att det blivit bättre! :) Superfina bilder!

Svar: ja verkligen! Tack så mycket! :)
Jonna Ahlvik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela