jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

tandläkaren,hoppning m.m..

Publicerad 2016-06-06 21:35:54 i Luna, Meiu, Ridpass, andra hästar,

Måndag och en ny vecka. Första jobbdagen idag, jobbade mellan 7 och 15. Är vid samma ställe som förra sommaren, sköter två barn. Det gick bra, var till tandläkaren klockan 10 också och äntligen kan jag börja pusta ut. Har haft mycket problem med en tand. Mycket värk och inflammation har det varit i den. Men efter 4 besök med att fixa den har den nu blivit mycket bättre och har inga problem med den nu. Ska tillbaka efter sommarlovet och fixa den helt. 
Nåja nu till något intressantare. Igår blev det hoppning med Rebella och Meiu. Med Rebella hoppade jag en liten bana och en del bommar. Hon var jätteduktig då vi fick igång gasen. Hade tänkt tävla en liten klass med henne imorgon men fick avanmäla oss då det blev strul med hur vi skulle ta oss dit. Hon måste ha sällskap om man ska rida dit då hon inte är riktigt trafiksäker ännu.
Meiu fick skutta lite också sen. Väldigt låga hinder och även bommar på marken. Hon var väldigt fin då jag fick till en bra ridning och hade henne i en avslappnad balanserad galopp. Då får hon den fina stora och luftiga galoppen och det är den jag vill ha, jag märkte väldigt tydligt ibland att hon spände sig och tog väldigt korta steg och då är det bara att rida och jobba på ordentligt. En gång stannade hon då jag glömde att rida och bara satt och åkte med. Hon är lite klurig ibland men om jag jobbar ordentligt är hon såå fin och det var så roligt att skutta med henne lite igen och hon var så glad. Min fina ponny.
Idag har dom fått vila båda två. Hade ut dom och betade. Luna var så duktig. Hade ut henne själv utan Meiu som sällskap och gick runt lite på gården. Hon var lite spänd och laddad men skötte sig ändå bra. Målet jag har är ju att jag ska kunna rida henne själv utan Meiu som sällskap. Men vi tar allt i lugn takt och går framåt med små steg hela tiden. Visst kommer det dyka upp motgångar här och där men jag vet att jag kommer lära mig mycket av henne men det är väl dom svåraste hästarna som lär en mest, eller hur? ;) 
DEN galoppen..muumss..

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela