jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

Luna igår!

Publicerad 2016-03-27 23:10:28 i

Igår blev Luna riden igen. D satt upp på henne en stund. 
Då vi gick med henne till ridplanen stegrade hon lite men sen uppförde hon sig. Ska försöka skriva ihop ett skillt inlägg nån dag om det här beteendet hon har. Men själva ridningen gick bra. Hon var inte så pigg som jag trodde att hon skulle vara. Då hon inte hade blivit riden på två veckor förutom en gång då hon blev skrittad. Han red henne lite i alla gångarter. Inget hårt pass då hon har vilat och tappat lite kondition och muskler. Men jag är nöjd över henne. Han jobbade henne även lite från marken sen och lite trotsig var hon till först men sen var hon duktig!
Sålänge Luna blev riden var syrran ute på en promenix med Meiu så även hon fick komma ut en sväng. Idag har båda hästarna vilat men jag har ryktat bort en hel del päls på dom. Dom fäller som jag vet inte vad.. Luna har ju väldigt kort päls så föstår inte varifrån all päls som hon fäller kommer ifrån.
Ett tecken på att sommaren snart är häär. Snön smälter bort mer och mer hela tiden.
Snart ser det ut såhär! 
Nu ska jag börja sova, sista dagen på påsklovet imorgon. Kram och godnatt på er!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela