jonnaahlvik.se

Välkommen till min blogg! Hoppas ni ska trivas!

nånting är fel!

Publicerad 2016-03-12 16:10:18 i

Någonting är antagligen fel med Luna.. Vad är osäkert. Men gissar på ryggen eller sadeln. 
Uteritten i torsdags blev ju till inget. Hon backade, sparkade och stegrade. Det passet skrev jag redan ett inlägg om.
Idag slutade det med akuten för mig. Hon var lugn då jag gick till en plan jag tänkte rida på men sen bara släppte det och hon kunde inte så still. Slängde sig och stegrade. Gick till ridplanen och satt upp. Hon stegrade en gång sen började jag trava för jag tänkte att hon kanske hade mycket energi. Travade ett halvtvarv sen tvärnitade hon och stegrade två gånger och sen en gång till och då hade jag ingen chans att sitta kvar, det var så fruktansvärt nära att hon föll rakt över mig. Jag tog emot mig med handen och kunde knappt röra den. Och inte nog med det så fick jag en spark av henne i hagen sen. Är hemma från sjukhuset nu. Mår bra men handen värker.. 
Älskade Luna.. Om du bara kunde berätta för mig vad som var orsaken till att du betedde dig sådär.. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Ahlvik

Hej och välkommen! Jonna Ahlvik heter jag och är en 16 årig tjej. Här kommer ni få följa mitt liv och min vardag som mest går till hästarna. Jag har två ponnyer, en d-ponny vid namn Meiu och en c-ponny vid namn Luna. Hoppas ni vill följa vår resa och utveckling tillsammans, Kram <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela